Det är inte hästen, det är du!

Hej svejs:)

Idag så blev det några varv på travbanan med Tessie och kusinen, jag red på hackamore idag och kusinen testade mitt stångbett på Tessie och det fungerade kanon! När vi hade skrittat fram begav vi oss hemåt till stallet igen för att jobba lite smått i paddocken. Passet startades med lite jogging och arbete i låg form (hon blir lite fööör taggad när hinderna är framme) för att få henne lyhörd. Hon var lite bångstyrig och tittade mycket på hinderna, men vi löste det.

Sedan fortsatte vi (med hjälp från kussen) och testa på lite bommar och hinder. Jag säger bara det, hästen har INGA problem med hinder, det är jag! Det sitter så långt inne i mitt huvud och efter småjusteringar och lite skrij och gap från kusinen hoppade hon över hinderna UTAN problem, jag blev helt chockad och otroligt glad då jag verkligen har saknat hoppningen något så kopiöst! Nu är det bara att ta grunderna från början då hon beteer sig likadant som en unghäst, dock tror jag hon kommer förstå mycket snabbare och utvecklas. Jag är jätteglad och JÄTTENÖJD med min prinsessa idag för hon skötte sig så bra nu är det bara matte som behöver bli lika duktig igen i hoppningen som hon var förut! haha:)

Ha en jättebra kväll:)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0