Det är dags för fredagsmys..

Hej hopp på er

Jag vet att jag inte har skrivit på ett tag.. Det har varit en hel del jobb nu innan jag började skolan. Nu är vi back 2 school igen och det känns helt okej, kan nästan inte förstå att man går i trean nu och kommer ta studenten inom kort!

Men nog prat om tråkigheter som skola och jobb.. haha. Det är precis en vecka kvar tills jag flyttar till det nya stallet och jag kan knappt bärga mig!! Det ska bli så himla roligt att komma igång igen, längtar. Jag tror att vi kommer trivas som fisken i vattnet. Boxen är redan strödd och de flesta prylar är redan där. Tiden har gått himla fort. Under tiden Foxie har vilat har jag gjort upp ett "igångsättningsschema" åt oss och satt upp mål för hösten/vintern och vintern/våren. Både schemat och målen kommer upp på bloggen inom kort ska ni se.

Andra saker som står på schemat den kommande veckan är att prata med hovis, hon måste ju skos nu igen när vi ska komma igång. Inom närmsta tid ska vi också kontakta Sadris så hon kan byta ut och kolla min sadlar, dressyrsadeln sitter fortfarade bra men inte den andra... Hästar alltså, kan inte hålla sig till samma sadlar hela livet!!

När jag besökte foxie igår kunde jag inte undgå att notera hur hennes rygg har förändrats.. Nu tror ni säkert att det är negativt, men icke! Efter hela vilan tycker jag det mer ser ut som att hon har jämnat till sig i ryggen.. konstigt? -JA! Skönt att det har gått till det bättre än det sämre. Ska försöka ge tömkörningen mer tid nu så hon kan bygga upp riktiga rejäla ryggmuskler, vi vill trots allt att hon ska hålla för en lååååååg tid framöver och inga genvägar! När vi väl kommer igång nästa vecka ska jag försöka uppdatera VARJE dag med kort, film och framförallt, skrivande!

Ni får ha det så bra så länge.
Lycka till med höstens planer

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0