Johanna rekomenderar- Dodson & Horrell

GOD MORGON!=D

Vad har du för foder till din häst? Är du som jag, gillar inte pelleterat och koncentrerat kraftfoder? Som ni kanske förstår kommer detta inlägget handla om foder, just dodson & horrels kraftfoder som är ett havrefritt müslifoder som kan anpassas till just DIN häst och dess behov.

Tro mig, jag har testat ex. hippo och dylikt men Foxie fick kolik av det konsentrerade fodret, Bellman (min ponny) hans eksem förvärrades och jag testade ett annat alternativ. Müsli blir mer och mer populärt på fodermarknaden vilket jag tycker är jättebra då det är bättre (enligt mig) för hästarnas magar då deras naturliga mat består av endast grovfoder.

Till Foxie använder jag "Build up" som ett ett müslifoder med mer fett och protein för att helt enkelt hjälpa till att bygga upp musklerna och orka mer.=)



Min bästa väns häst är 25 och får därför ett specialanpassat foder. Då hästarna blir äldre behöver de mer mineraler, vitaminer, glycosamin samt örter och då är "sixteen plus" ett perfekt alternativ:) För att bibehålla vikten får hon också "barley rings" som är en kombination mellan kokt korn, linfrön och innehåller också kalcium, biotin och övriga vitaminer och mineraler. Denna gör också att tunntarmen får lättare att ta upp stärkelse.





Dodson & Horrel har egen forskning bakom deras foder och leverantörer hittar du privat, inte affärer. Jag är jättenöjd med mitt foder och köper det av hon som har stallet. Funderar du på att byta foder? Jag tycker du borde överväga Dodson & Horrel för din hästs bästa:) Priset är mellan ca. 250-350 kr/säck beroende på sort såklart, dom har också tillskottsfoder att erbjuda! Här kan du läsa mer: http://www.dodsonandhorrell.com/

Tack och hej!:)

Kommentarer
Postat av: Anna Elfstrand - hästblogg

ja men har man en stryk-häst så är det ju nödvändigt med skydd :)

2011-02-20 @ 12:51:31
URL: http://catago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0