En lovande tömkörare?- vem vet!

God eftermiddag alla trogna läsare!

Idag blev det en "annurlunda" träningsform för Foxie, nämligen tömkörning. Dock är det inte så annurlunda men för Foxie är det REN hjärngympa! Då hon tidigare fick panik av tömmar har jag inte haft möjligheten att tömköra henne vilket hon behöver för att bygga upp ryggen och bakvagnen ordentligt. Jag var med om en olycka med min ponny när jag var yngre under tömkörning vilket fick mig att backa lite. Men nu ska både hästen och jag bygga upp självförtroendet för tömkörningen och idag fick vi en rejäl spark i baken (eller snarare JAG fick en spark i baken) av kusinen som hjälpe till med tömkörningen. Goda råd och lite hjälp på traven tycker jag aldrig är fel, sålänge man märker att det fungerar bra för sin pålle:)

I början var hon lite spänd och tittade på mig som "vad f*n håller du på med matte?!", men efter ett tag när jag fick in tekniken började hon sakta med säkert lugna ner sig, slappna av och gå riktigt fint i skritten. I framtiden kommer det bli mycket mer tömkörning med i bloggen också, men vi tar ett litet steg i taget... Nästa gång kanske vi har fixat traven, vad tror ni? Jag sätter mina mål för henne och mig själv, försöker uppnå dom i hennes takt då man inte kan ha för bråttom:) Har tyvärr inga bilder från tömkörningen, här kommer bild på bädden (som jag lovade igår) och lite annat smått & gott, enjoy!

Här är bädden, den är ljusare IRL men min kamera gillar inte att ta foton inne! ;)


"Jag kommer matte!" Trevligt när älsklingen kommer fram till än i hagen!


Vätska upp efter träning!




Ha en bra kväll allihopa! =)
See ya soon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0