Foxie gillar- Uteritt!

God kväll allihopa, så himla roligt att så pass många redan läser min blogg! Känns väldigt uppmuntrande och jag kommer absolut fortsätta blogga i framtiden (det är såå mycket roligare än vad jag trodde!:D).

Idag tänkte jag bara berätta att efter morgonfodringen blev det en jättehärlig uteritt i den sköna fina solen! Hon var faktiskt relativt lugn och efter en timme var vi hemma i stallet igen med en väääldigt nöjd Foxie! Det är så roligt, för hon har krut under hela turen, men så fort hon kliver in på gårdsplanen slappnar hon av, sänker huvudet och ser allmänt nöjd ut, ett bra betyg tycker jag:)

Ett litet tips på vägen! Brukar du skritta fram i paddocken och rida igång hästen i 20 min/en halvtimme och sedan börjar det riktiga arbetet? Jag ska säga er att en uteritt i skog och mark i valfria gångarter innan träningspasseet är helt out-standning! Foxie och jag brukar vara ute i skogen mellan 30 min-1 h och sedan ta ett riktigt intensivt ridpass i ca.30 min och då är hon mjuk som smör, den "riktiga" arbetsdelen av passet börjar så fort du kommer in i paddocken! Helt underbart, utan ansträngning! Jag tycker detta sättet är utomordentligt och hästen får "the best of both worlds" på samma dag:) Sedan har väl aldrig uthållighetsträning/konditionsträning skadat någon?;)


Foxie i ridhuset, Härryda -09


Kramar på er! Ha en bra vecka:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0