Jädra vinter alltså!

Hej på er där ute i kylan!

Efter att ha varit ute i nästan 7 timmar i stallet igår blev min förkyldning (som va på bättringsvägen) sämre! Jag är så trött på kylan och att inte kunna rida ordentliga pass i paddocken, eller överhuvudtaget göra någon slags träning i paddocken och vem vill inte kunna ta dom långa härliga galoppsträckorna ute i skogen?!

Det som står näst på schemat, så fort isen och snön har smält, är markträning BIG TIME. Längtar verkligen till den dagen då underlaget är bra så vi kan löslongera, jobba frihetsdressyr, horsemanship och framförallt träna bommar så det kan bli lite hoppning i sommar *saknar hoppningen så*. Har ni något tips på vad man kan göra när ens häst är rädd för bommar? Jag tror dock att det ligger mycket på mig, vi måste ha tillit till varandra i hoppningen och min tanke var att min kusin får hjälpa oss lite på traven, tjata lite på mig haha.. Man blir feg med åldern!

Sedan gör vintern mig så himla trött på täcken som skaver! Jag testar olika kombinationer, olika täcken men ack, hon får skav i alla fall. Utan bogskydd = skav på bogarna, men bogskydd = skav på manken/mankammen vad ska jag göra?! Har ni några tips på bra täcken som inte skaver? Tacksam för lite hjälp här=) Nästa täckesinköp blir ett regntäcke från Bucas som hon kan ha när det börjar bli varmare.

Har aldrig haft bucastäcken förut, har hört att de är väldigt bra! Har du några erfarenheter av bucastäcken? Kommentera gärna och berätta! :)


Kommer en update om dagens hästvistelse senare ikv!
Tack & Hej sålänge :)

Kommentarer
Postat av: Jelik

Vi kommer dona hoppningen:) jag ska vara pain in the ass för dig;) kommer gå så fint såååå:D<3

2011-02-23 @ 16:17:53
URL: http://skitsaammaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0