Johanna tipsar

God morgon alla sjusovare!

Har du som jag, ett sto som blir sketen mellan spenarna och i baken efter en dag ute i hagen? Innan tog jag den traditionella hinken med vatten, såpa/lactacyd och tvättade. Men det måste finnas något lättare än att hålla på med vatten och grejer VARJE dag...? Då kommer min kusin med världens bästa tips, BABYWIPES! Har aldrig tänkt tanken innan och vad lätt att bara dra upp en våtservett och torka av - slänga, klart! Smart va? Finns på Rusta för runt 10 kr.

Mitt andra tips för idag är då du köper ny schabrak/vojlock. Köper man ett schabrak som inte är "format" efter hästen utan helt rak över ryggen så lägger det sig fel under sadeln, skaver gärna på manken och då spelar det inte längre någon roll om din sadel sitter som en smäck, schabraket gör att trycket blir helt fel. Därför tycker jag att du ska kolla lite extra efter detta (om du inte redan gör det!) nästa gång du är i hästaffären och vill ha nyskott i hästgarderoben:)

Här är en bild på att typiskt schabrak som inte är format efter hästen




Schabrak som är format efter hästens rygg (har faktiskt ett sådant till Foxie, kanonbra!:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0