Morgonfodring och dressyrpass + Eurohorse

Hej där ute:)

Idag blev det till att gå upp tidigt för att morgonfodra hästarna. Efter det så skrittade jag och Foxie ut en sväng och laddade inför det kommande dressyrpasset. Övningarna som stod på schemat var framförallt mjukgörande, bland annat öppnor/slutor, avslutande volter, serpentiner med och utan volter i övningen och lite skänkelvikningar för att stärka bak-knäna. Hon var duktig, dock orkar hon inte så mycket eftersom träningingen har legat på sidan av under vintern och det gäller att vi tränar lite kondition och styrka framöver:) För övrigt är jag nöjd med henne, hon var lugn och fin. Foxie står helt lös (utan grimma till och med!) när jag pysslar med henne i gången, helt fantastiskt skönt. Jag tycker det känns som att det är på hästens villkor när de är lösa och kan slappna av och bara njuta av pysslet.

Här kommer några bilder från idag där mamma är fotograf:)











Sedan åkte vi till Eurohorse och shoppade lite:) Det blev ett nytt träns, ett 300 g täcke, läderbalsam, en grimma och en namnskylt. Bilder kommer i morgon :)

Dock tog jag bilder på Foxies och Hollys nya namnskyltar
Vanligtvis kostar en sådan skylt ca. 350:- Men då min pappa jobbar på plåtföretag gjorde han själva skyltarna och på mässan fanns det en monter (som gör skyltar som dessa) kunde sätta på text. Nu kostade våra skylar helt plötsligt 100:-/st :D Är dom inte fina?!


Lite random bilder, tyckte dessa sadlarna var lite .... speciella! haha




Hoppas ni besökt Eurohorse/Horse show i år, annars är det inte försent att gå i morgon!:)

Ha en bra kväll, kramar från mig:)

Kommentarer
Postat av: Elin

Vi har snyggaste boxskyltarna ever!! :-)

2011-02-27 @ 17:22:23
Postat av: Johanna

Ohja:) fina är dom!

2011-02-27 @ 17:54:25
URL: http://svernfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0