Back On Track

God kväll på er:) Detta blir en sen update, hoppas ni gillar den!

Idag ska jag prata lite om back on track, hur det fungerar och vilken inverkan den har på hästen. Back on track är ett led- och muskelskydd med värmereflekterande egenskaper och innehåller keramiska partiklar i trådarna. Detta blir densamma som långvarig infraröd strålning vilket ökar blodcirkulationen på området där det används. Effekten gör att muskelspänningar släpper och bidrar till en ökad prestationsförmåga.

Alltså. Har din häst haft en skada i benet eller muskelspänningar i ryggen m.m är Back on Track det perfekta hjälpmedlet för läkningen. Min kusins häst hade back on track under tiden när hon hade en ALLVARLIG senskada. Veterinären sa bland annat att det var tack vare just back on track hon blev frisk och ridbar. Jag använder själv back on track på Foxie. Då hon har rätt mycket gallor på sitt vänstra knä fungerar back on track utmärkt för att öka blodcirkulatioen och rörligheten i knät. Jag använder knäskydd (fram) och bandageunderlägg till Foxie:)

Vill du läsa mer eller köpa Back on Track till din häst? Klicka här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0