Keep up with your horse!

Hej, sorry att det inte blev någon update igår. Idag ska jag inte prata så mycket om hästens träning, utan om din. Hur ofta tränar du för att orka med ett riktigt hårt ridpass? Om du ska träna ett intensivt pass med din häst krävs det inte bara att den orkar utan att du gör det. För att bibehålla din hållning och rätt position under hela passet behöver du styrka i hela kroppen som du får genom lättare styrketräning. Om du inte går på gym eller någon annan träningsform så kan du komplettera styrketräningen med lättare övningar t. ex sit-ups, armhävningar, "plankan" och mycket annat som kan genomföras hemma. 

För att inte bli helt slut, utan orka från början till slut krävs det också att du har en bra grundkondition. Här räknar man att 30 min konditionspass ska genomföras minst 3 gånger i veckan för bästa resultat under passet. Som ni vet kräver hoppningen mer styrka och kondition så träningen för DIG ska anpassas beroende på hur mycket/vilken inriktning/vilken nivå din häst ligger på. Sedan ska jag också nämna att det alltid är bra med god styrka och kondition för hälsan, men det jag vill förklara för er är att det kan förbättra din och hästens resultat, vem vill inte se förbättringar i ridningen?

Så, om du inte redan tränar regelbundet för att "keep up" med din häst , börja med det! Inte bara det att ni kommer få bättre resultat, du går sakta men säkert mot en sundare livsstil:)



Ha en bra kväll, jag har massa roligt plugg framför mig! buhu... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0