Flytten närmar sig...

Hej på er:)

Idag blev det ett besök på Börjes för att inhandla lite halmpellets, saltstenshållare och diverse krokar. Flytten till det nya stallet börjar närma sig och det är sååå roligt att inhandla nya saker redan nu! Mamma, moster och jag åkte till det nya stallet och kalkade + ströade upp boxen med nytt och fräsht halmpellets. Nu blir nog kusinen glad :) Jag får själv börja tänka på packningen med alla mina grejer och organisera! Om 2 veckor åker vi till Öland och då blir det till att hjälpa kusinen att packa alla sina hästgrejer, förbereda Tessie och åka med hela packet till Göteborg, jag längtar så!

Det nya stallet har världens bästa ridvägar "man är på rätt sida av vägen" om man ska säga så. Boxarna är 12 kvadratmeter stora och härliga skogshagar! Jag tror att kussen och jag kommer stortrivas! Känns helt overkligt att vi äntligen ska få ha våra hästar i samma stall:D Kan fas*n inte uttrycka min glädje!!

Min lilla princessa mådde mycket bra idag. Vi gjorde rent där inken hade suttit och la på pencilinsalva och bar oss ut på en skogssväng. Foxie var relativt lugn i början men farten ökade som vanligt ju längre man kommer och på hemvägen, någon som känner igen detta syndromet? ;) När vi kom tillbaka till stallet blev det en tur i paddocken. Vi tränade galoppen men hon känns väldigt stel i musklerna och jag ska försöka få upp en ET till henne då hon inte riktigt vill böja igenom sig i något av varven vilket gör arbetet lite träligt. Förhoppningsvis ska några behandlingar hjälpa henne lite på traven. Vet du om någon bra ET i Göteborgsområdet? Säg gärna till! Efter passet blev det streching och jag märker att hon är stel/låst i sina bogar, speciellt högerbogen, antagligen (misstänker jag) att det finns någon muskelspänning i vänster bak också, men det ska snart fixas!

Ha en bra kväll, snart är det melodifestivalen! (dock inget att hurra för.. haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0