Klinikbesök & Horsemanship

Hej alla läsare!

Dagen har vart otroligt lång, gick upp klockan sex för att fara iväg och träna på gymet. När jag satt och kollade på tv:n efter träningen ringde min bästa vän och berättade att hästen var halt och frågade om jag kunde följa med till kliniken. Självklart följde jag med henne och tog ledigt resten av dagen. Det gick "så bra som det kunde" på kliniken men min väns häst får stanna över natten för uppsikt. Nu var klockan halv fem när vi bar oss hemåt till stallet och jag var dötrött rent ut sagt! Men det var bara att bita i det sura äpplet och hålla sig vaken med spränghuvudvärken.

Efter en prommenad med hundarna, som för övrigt träffade en hundkompis, var det dags att fixa boxen och pyssla lite. Självfallet var hästen toklerig, det var bara att sätta igång att borsta;) Idag så gjorde vi horsemanship och hon var otroligt duktig! Nu börjar skänkelvikningen fungera från marken och jag blev grymt glad när jag ser framstegen hos henne! För skoj skull började jag att öva in spansk skritt med mitt hjärta, hon förstod inte alls vad jag ville i början. Efter en stund fick jag in knycken på hur jag skulle göra för att hon skulle förstå. Än så länge kan hon alltså lyfta upp benet på kommando när jag "kittlar" spöt mot kotorna, duktig skrutt!:D I slutet av sommaren ska ni se att Foxie kan gå i riktig spansk skritt! Vänta bara;) För att avsluta gick vi över, emellan och bredvid bommar för ren övning, klarade hon galant:)

Hoppas ni har haft en bra dag!
Kram på er:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0