Liniment gör verkligen sitt

God kväll, snart är det Grey's anatomy på tv och jag ska göra mitt sista inlägg för idag!

Idag försökte jag massera upp den lite tröga och stela h.bogen med hjälp av liniment och cirkelrörelser över hela bogpartiet. I början var hon spänd och bet lite i luften för att visa obehaf, jag fortsatte och den värsta spänningen släppte, hon började jäspa och tugga nöjt. Man känner verkligen hur värmen ökade i musklerna och att hon slappnade av. Jag fortsatte sedan ner mot bringan (rikligt med liniment) och uppåt mot halsen och nacken. Säger bara en sak: Seriejäspningar! Jag såg att hela hästen bara sjönk ihop och slappnade av, massage är helt grymt!

Sedan vill jag bara nämna att bootsen åkte av idag! Nu när det är lera ute i hagen trivs mugg riktigt bra under varma och fuktiga boots. Det var lättare än vad jag trodde at få av dom (jag har ju sådana utan karborre!:). Efter en mysig borststund och massage red Tinne och jag ut en sväng i mörkret. Hästarna var nöjda när vi kom tillbaka och även matte!:) Inte mycket mer har hänt idag, ha en jättebra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0