Nu börjar packningen!

Godkväll, nu kommer det en snabb update vad som har hänt i dag:)

Foxie var faktiskt hyfsat ren idag när jag tog in henne, dock blev det mycket borstning endå då jag ääälskar att pyssla!! Lite massage med liniment och en massa ryktning, hon slappnade av bättre och bättre och jag börjar känna att spänningarna i bogen börjar släppa sakta men säkert. Efter allt pyssel så red vi ut en långis i skogen och bara slappade, jätterskönt i det helt underbara vädret! När vi kom tillbaka till stallet fick hon gå ut i hagen och jag satte mig i sadelkammaren och smörjde tre av mina träns. Det blev helrengöring, jag tog isär tränsen, tvålade + torkade av och smörjde med läderbalsam efteråt. Alla träns var skinande rena rent ut sagt!

Nu när flyttningen närmar sig börjar jag plocka ut det som ska upp till det nya stallet. Schabrak, lite tömkörningsgrejer och annat lull-lull fick ta plats i bilen. Allt detta ska lämnas till det nya stallet i morgon innan vi åker till "gamla" stallet:) Ska bli roligt att börja inviga min nya plats! hihi. Ja just det! Jag började med att fylla Foxies NYA box idag med halmpellets. Först kalkade jag och sedan la jag på halmpellets och vattnade hela bädden. Tessie's bädd hade blivit jättefin under veckan som var och hade fluffat till sig mer än vad jag kunde ana! 6 säckar (som vi la in till Tessie) hade svällt upp till minst 10 cm bädd! Blev totalchockad. Jag är så peppad inför flytten att jag nästan kryper ur skinnet, längtar! Det kommer komma många nya bilder från ridning, tömkörning, skogsturer och allt ni kan tänka er när jag har flyttat.

Ha en kanonbra kväll allihopa
Kram på er!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0