Solig dag med markarbete

Hej på er gott folk:)

Idag blev det träning med bommar!! Ojojoj! Efter en uteritt på en halvtimme var det dags att dra fram bommarna/sockerbitarna i paddocken. Foxie tittade på mig som; "vad ska du nu hitta på matte *stora stirrande ögon*". Jag ställde fram dom på stora mittvolten och började vandra mot första bommen, lite tittig va hon men jag tog stora kliv och visade henne att det bara var att gå över, ingen big deal. Hon följde efter och vi fortsatte på nästa bom, denna gick hon över utan protest.



Efter titten hoppade jag upp och travade på volten utanför bommarna. Gjorde lite öppna/sluta för att mjuka upp kroppen och få henne att fokusera på arbetet och INTE bommarna! Vi började med att gå över bommarna i skritt och sedan i trav. I traven gjorde jag en volt innan och efter bommen för att lugna ner tempot (hon vill gärna öka farten innan och speciellt efter).

När vi hade fixat traven över bommarna (duktig som hon var) utan problem gick vi över i galopp. Foxie har lite svårt att taktsera men övning ger färdighet. Högergaloppen är mycket lättare än vänstergaloppen så vi började i det hö-varvet:) Sedan tog vi vänstergaloppen, det blev lite trixit med vi klarade det tillslut utan att byta till högergalopp över bommarna. Hon var riktigt duktigt och vi avslutade med ett litet krysshinder som hon tog utan problem:) En stolt matte satt av efter träningen idag! Från att inte gå i närheten av bommarna till att gå över dom utan problem, snart kommer hoppningen igång, vänta bara! :)





Efter passet blev det den vanliga strechingen och kyllera på frambenen:) Hon var trött och nöjd, vandrade med glädje ut till maten i hagen efter mamma.

Ha en bra lördagkväll, nu ska jag kolla melodifestivalen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0