Studiedag = Skogstur i dagsljus!

Hejhopp kära läsare!

Som ni kanske märkte på rubriken så har jag studiedag idag och en go uteritt i skogen stod på schemat. När jag kom till stallet med Tinne så stod min söta lilla häst i hagen och GISSA om hon var ren? Nää, tror inte det. Foxie var klädd med blöt lera, hela täcket var brunt.. Det var bara att ta fram slangen, spola av ben, svans och täcke och bege sig in i stallet och ta fram lerborsten. Efter många om och men blev hon faktiskt helt ler- och dammfri (man lär sig hur man ska få rent sin häst efter 5 år som tur är). Trots att det är jobbigt när hästen är skitig, gillar jag en då att stå och borsta, rykta och putsa på henne. Ryktningen ser jag nästan lite som massage då det blir 300 rykt/sida... En vana jag har ^^.

När vi var klara med borstningen red jag ut en tur med Tinne och Foxie skötte sig jättebra. Lite småhalt i skogen så Tinne och Kai fick vända efter ett tag men Foxie och jag fortsatte en längre tur. När vi kom tillbaka fick hon på sig det "nytvättade" täcket och fick med basta gå ut till kompisarna i hagen :) En nöjd Foss.

Ha en bra dag, kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0