Transporter

Hej allihopa, det var ett par dagar sedan jag updaterade sist!

Nu när vi själva är ute och åker en lång väg med våran transport vill jag passa på att prata om just hästtrailers! Lånar ni? Har ni egen, vilken i så fall? Använder ni boggie eller enkelaxlad, kanske lastbil? Personligen har jag en boggietrailer med märket Humbaur Pegasus Plus, jag är väldigt nöjd med den. Vi har kört den fram-och-tillbaka till stockholm, nu till Öland och hem + en massa andra småresor, har aldrig krånglat för fem öre. Förutom bom bak finns det också dörrar (som på Boj) och plastmatta på mellanväggen. Det finns många åsikter som "plastvägg" som mellanvägg. Personligen tycker jag det är bra att hästen kan stå bredare med benen om dem vill det:) Människorna vi köpte transporten från hade själv importerat den från Tyskland. Den ligger som en smäck på vägen och får köras i 120 km/h på auotobahn i Tyskland. Tyvärr har jag ingen bild på trailern, men det kommer någon dag:)
Andra trailers som jag gillar är bland annat Boj och Umesläpens trailers och lastbilar.

Snabb update! Ha en bra dag:)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0