Joursulan, ett nytt måste?

Tjoho

Jag antar att alla är lika trötta på snön som jag är nu... Jag längtar efter sommaren, långa turer i skogen och sol! Jag måste medge att jag har tur som har ridhus att knalla runt i ruskvädret och att kusen gillar det minst lika mycket som jag. Senaste tiden har vi faktiskt gjort en hel del framsteg och satt musklerna på rätt plats kan man väl säga. Nu när det är så mycket snö och speciellt kramsnö så har de flesta snösulor under skorna, men många kansk vet att blötare snö och dåligt underlag kan göra att hoven KAN bli drabbad av bärrandsröta med sulorna på. Har man en häst som är känslig för att få detta så finns det ett alternativ, Joursulan. Det är en snösula som du sätter under skorna när du ska rida som hindrar hästen för att får styltor, något som låter bra för dig och din häst? Klicka HÄR för att komma till deras sida och läsa mer. jag personligen har inte testat sulan, men kommer deffinitivt göra. Man beställer joursulan från deras hemsida och får dom hemskickade och kostar 400:-/par vilket är ett mycket ra pris i och med deras livslängd, ni vet trots allt själva hur  mycket extra sulor kostar vid varje skoning.


"Joursulan är även hovförbättrande då den återskapar understödet!"

Foxie fick ett nytt fleecetäcke som jag hittade på Hööks täckesrea igår också! Kunde faktiskt inte motstå, passade henne som en smäck. Sedan blev det lite frisering av man och svans som var välbehövlig...


Ha det fint sålänge

J




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0