Mars, april, maj

Hej på er


Helt underbart att få vara ledig en extradag mitt i veckan, trots att jag skulle vilja hitta på en massa roligt blir det endast pluggande för min del. Sedan håller jag alla tummar och tår för att pappa också fått sina papper från transportstyrelsen så vi kan ut och köra bil idag, sååå roligt! Men nog om vanligt prat, dags för hästprat!

Satt lite småbekymrad igår (inatt haha) om hur jag ska lägga upp träningen de kommande månadera. Mycket måste göras på hästen nu, typiskt vår! Behandling, tandkoll och sadelkoll är denna månad första prioritering för min prinsessa, det märks att det vart vinter kan man lugnt säga, stelhet osv osv, you name it! För det första ska jag lägga träningen i på hyllan ett tag och endast fokusera på tömkörning och träning från marken för att bygga upp hennes rygg och som lite variation i vardagen, vilket leder till mitt första mål; Att ta hit Lisa för en härlig kickstart och lektion i tömkörning! Mål nr 2 blir att ta hem tandläkare till min sessa, märker klart och tydligt att detta behövs.. ack ack, hoppas att det inte är några större problem där inne! Mål nr 3 blir bahanding av muskler och kolla sadlarna så allt sitter som det ska. Min tremånadersplan gåt ut på att endast bygga upp och få ett bättre välmående för min lilla Foss som inte riktigt vill samarbeta. När sadlarna är kollade och fixade så ska vi ut i skogen och klättra/backträning några dagar i veckorna för att strärka ännu mer! Hoppas verkligen min plan fungerar kanon för både häst och mig. Kommer absolut uppdatera ofta så ni får se hur det går!



Ha en fin dag
Kram på er
J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0