Hur viktigt är hyreskontraktet?

Halloj i tråkvädret:)

Tänkte passa på att dra upp hyreskontrakt, både för medryttare, fodervärdar och stallplats. Brukar ni vara stenhårda på detta eller är det mestadels muntligt? Jag tycker det är oerhört viktigt med hyreskontrakt/avtal mellan stallvärd/medryttare/fodervärd för bådas säkerhet. För skulle något problem uppstå så kan man alltid se tillbaka på avtalet och ha svaren svart på vitt.

Jag har under förmiddagen suttit och skrivit ihop ett medryttaravtal, med hjälp av andras avtal och rekomendationer runt om på nätet och tror faktiskt jag fick med allt relevant. Hittade ett par stycken jag tog delar ifrån bland annat här och vissa delar här. Avtalet jag skrev innehåller bland annat uppgifter från ägare, häst och medryttare, regler att förhålla sig till, skyldigheter och rättigheter, hästens skick, hur länge avtalet gäller och när det startar samt underskrifter från båda parter, datum och ort. Det jag tänkte på var att inte vara specifik om "småsaker" utan det allra viktigaste. De delar som har mindre betydelse tycker jag om att hålla muntligt eller enligt överenskommelse. Så skriv kontrakt för allas säkerhet, mitt tips för idag! :)

 

Hej så länge!

Kram

J


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det har du förbannat rätt i! Ska ta tag i det jag med, ångrar att jag varit för lat hittills :p

2012-07-16 @ 20:59:26
Postat av: Johanna

Det är så mycket viktigare än vad man tror. Tycker jag låter som en bra ide :)

2012-07-17 @ 10:46:41
URL: http://svernfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0