Johanna gillar- Rehalyt

Hej på er, hoppas ni har haft en bra förmiddag. Själv har jag sovit till halv elva ungefär? Sitter och kollar lite på tv, laddar för ett gott ridpass ut i skogen om ett par timmar men först tänkte jag ge er dagens "Johanna gillar", som handlar om en ny produkt jag testat... REHALYT!

Rehalyt är elektrolyter från Biofarmab horsecare (eclipse) och är en saltersättning som innehåller glycin, kelaterad- kalcium och -magnesium. Den återställer saltbalansen i kroppen hos hästen i samband med svettning.

Snabb fakta:
  • Speciellt framtagen för hästar.
  • Innehåller glycin för maximalt saltupptag
  • Kelaterad = proteinbunden magnesium och kalcium med dokumenterad hög biotillgänglighet.
  • Innehåller inga dopingsubstanser.
  • Koncentrerad saltersättning - inga fyllnadsmedel.
  • Minimalt sockerinnehåll, endast vad som krävs för maximalt saltupptag.
  • Samtliga ingredienser är av livsmedelskvalitet.

 

OBS! När hästen får Rehalyt skall den ha fri tillgång till vatten. Då A och D3 vitamin lagras i kroppen bör man ej ge flera preparat som innehåller dessa vitaminer samtidigt.

 

Så, men tanke på att Foxie svettas floder när hon tränas osv, ville jag testa denna för att se om det fungerar. Jag återkommer igen om några veckor när jag ser mer effekt. Har också läst om denna produkten och mpnga är väldigt nöjda. Du hittar RehaLyt här för 169:- för 1.5 kg. Produkten finns också i portionspåsar:)

 

Ha det bra sålänge:)

Kram

J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0