Ömma muskler/leder eller mycket träningsvärk?

Hej på er. Sorry att jag har varit dålig på att uppdatera idag men det har varit lite turbolent så tänkte sätta mig ner och skriva något vettigt som jag tror många ryttare kan ha nytta av till sina hästar. Min häst exempelvis, tenderar att bli lite stel i musklerna ibland efter träning, vilket självklart hindrar träningen dagen efter eller dagen efter det. Funderar själv på att testa djävulsklorot från Dodson'n'Horrel. Beskrivning får ni här.

Bra för muskler och leder. OBS: STARKT anti-inflammatoriskt Vid atris med smärtor eller inflammation, vid olika typer av ledproblem (degeneration) eller förändringar i benvävnad, vilket orsakar inflammaton. I Tyskland (där man använder örten i mycket stor omfattning) har försök visat att de smärtlindrande och antiinflammatoriska egenskaperna hos djävulsklo är jämförbara med kortison och fenylbutazon, dock utan kända biverkingar. I Storbritannien har nyligen en ren örtprodukt, som innehåller djävulsklo, pilbark och andra örter, testats vid ett antal veterinärkliniker som ett alternativ till fenylbutazon.

  • Ges i fodret.Ska ej ges till dräktiga ston.

  • 1 kg hackad djävulsklorot räcker till en fullstor häst i 40-50 dagar.

  • Med örterna kan man se resultat efter cirka 7-14 dagar, men det varierar för varje individ. För smärtstimulerande effekt kan du se resultat efter ca 3-7 dagar.

Produkten finns i flytande och torkade örter i olika storlekar. Jag föredrar flytande då Foxie inte riktigt vill äta örterna:)

 

Ha det fint!

J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0