Första tömkörningen (på evigheter)

Hej på er allihopa, hoppas ni har njutit av det helt underbara vädret dagen erbjudit!


Idag tömkörde jag Foxie för första gången på väldigt länge och jag kan inte säga att det annat än kanonbra. Trots att varken hon eller jag är helt haj på tömkörningen tycks hon i alla fall släppt rädslan hon hade för det innan och har mycket lättare att slappna av. Då jag själv inte är speciellt erfaren var det gäller tömkörning och att hästen inte verkar vara det heller kör vi på den säkra sidan och har mamma som går en bit bredvid med henne o repgrimma och långt grimskaft för att kunna ingripa om det skulle bli några komplikationer för oss men det var ingeet vi upplevde idag. när hon väl hade lugnat ner sig och fokuserade så gick hon i fin låg form och jobbade på jättebra, lite förvånad faktiskt men det kändes SÅ bra! Nu ska vi börja jobba effektivt med tömkörningen så kommer vi säkerligen kunna få stora framsteg också i ridningen. Jag kommer endast hålla mig till tömkörning och uteritter i ett par månader för att verkligen kämpa med att bygga upp muskelaturen och så jag inte snebelastar henne med MIN snehet... (i bäcken, axlar och allt vad det är!) Tur att jag ska börja med sjukgymnast!:) Har inte mycket mer att uppdatera annat än att det kändes som en kanonstart och jag hoppas ni får en bra kväll!:) (Kommer nog bilder och filmer på tömkörningen inom snar framtid också;))

Kram på er
J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0