Utrustning för tömkörning

Tjenare:)
 
Sedan Bellman kom hem så har jag tömkört en hel del, då han inte har ryttare än så får jag motionera honom. Dock hade jag inte bästa utrustningen för det på grund av att jag inte tömkört Foxie speciellt mycket. Men nu jäklar så ska det tömköras både högt och lågt på stor och liten. 
 
Införskaffade idag en ordentlig tömkörningsgjord med svanskappa, lädertömmar och en längre lättviktspisk (tyngre=axel- och handledsproblem) Ska bli väldigt roligt att testa den nya utrustningen imorgon på både stor och liten. Det bästa med denna gjorden är att den har två inställnigar, så man kan ha den både på ponny och storhäst = SUPER! Varje hästägares dröm haha:) Valde också att införskaffa riktiga lädertömmar, lättare och mer hanterbart med tömmar som har lite vikt i sig. 
 
 
Mer tömkörning åt pållarna!
 
Ha det fint
J
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0