Snuggie Hood -> Det nya eksemtäcket!

Hallå!
 
Kollade runt på lite bilder idag och insåg att jag inte har skrivit om det nya eksemtäcket Snuggie hood! Det är en disign från England och fungerar så bra! Min Bellman som hade det väldigt jobbigt nu det två senaste månaderna med eksemet älskade det! Sitter som en smäck, utan sömmar så hästen inte får några skav. Täcket är i två delar huvuddel och täckesdel. Det bästa är att huvuddelen går ner på nosryggen, och slutar innan näsborrarna, vilket många andra huvor inte gör.
 
Man knäpper magplattan på båda sidor med rejält karborre vilket gör att den verkligen täcker hela magen och inte "hänger" som många andra vanliga eksemtäcken gör. En annan superbra funktion är att det finns både en "svanstunnel" och en "svanslapp" över denna. På täckesdelen är det också ludd på manken och framtill på bringan, vilket förhindrar skav, ÄNNU mer. Jag tror aldrig jag har haft ett så bra eksemtäcke till honom, och kommer nog aldrig hitta. Rekomenderar det varmt till ALLA som har en häst som lider av eksem eller är överkänslig mot flygfän.
 
Jag hittade mitt på MyOne (favoritbutiken!), men det finns också att beställa på Ebay.co.uk. Täcket kostar mellan 1400-1600:- berende på vart du köper det. :)
 
Här är Bellmans, sötaste ponnyn <3
 
 
"Hästar ger oss de vingar vi saknar"
 

Puss och kram
/J
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0